واعظ‌زاده، مدیر عامل جدید شرکت پدیده کیست؟ + سوابق گزارشی از وجود سکه‌های تقلبی در بازار مشهد نداریم بورس در کما | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) برادران: مالیات طلا فقط مربوط به اجرت است خراسان رضوی، در صدر میزان بازرسی از واحد‌های صنفی اصناف کشور طلا وارد مسیر نزولی شد (امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لاستیک گران شد + جزئیات نحوه خرید لاستیک دولتی (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امروز از اولین عرضه‌اولیه سال ۱۴۰۳ جا نمانید + زمان ثبت سفارش (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فایل‌های متنوع اجاره در محله جانباز مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دیدار استاندار خراسان‌رضوی با یک هیئت سرمایه‌گذاری از کشور عمان | ضرورت سرمایه‌گذاری در حوزه زائران توافق صنف طلا با ثبت آمار معاملات و حمل در سامانه جامع تجارت چرا ثبت اطلاعات طلافروشان در سامانه جامع تجارت الزامی شد؟ حباب سکه به کاهش نرخ دلار واکنش نشان نداد! + جدول (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیاتی از تعطیلی رسمی جمعه و شنبه + فیلم «تعهد ارزی» و «کمبود واگن‌های باری» فصل مشترکِ دغدغه‌های صادرکنندگان خراسان رضوی قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) میزان مالیات پرداختی اصناف در هر سال چقدر است؟ + جدول مجرد‌ها هم می‌توانند یارانه خود را تفکیک کنند؟ علت کاهش و ماندگاری نرخ دلار در کانال ۵۹ هزار تومان چه بود؟ (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) وام ۱۸۵ میلیون تومانی بدون سود دریافت کنید + جزئیات محدودیت عجیب سایپا برای متقاضیان طرح پیش فروش خودرو (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) واعظ‌زاده مدیرعامل شرکت پدیده شد کاهش نرخ رشد پول در فروردین ماه ۱۴۰۳ گران‌فروشی در صدر تخلفات بانوان آرایشگر در مشهد | مهر و موم یک آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی قیمت طلا و سکه چهارشنبه (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | سکه امامی از رشد قیمت در بازار طلا جا ماند
سرخط خبرها

نکات مهم تنظیم باد لاستیک خودرو را بدانید

  • کد خبر: ۱۲۴۶۷۶
  • ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳
نکات مهم تنظیم باد لاستیک خودرو  را بدانید
تنظیم باد لاستیک خودرو یکی از نکات مهم در کاربری و نگهداری خودرو است. اگر چه بسیاری از رانندگان و تعمیرکاران تا حدودی به این مسئله توجه می کنند اما بسیاری از افراد این نکته را فراموش کرده و آن را مهم نمی دانند.

به گزارش شهرآرانیوز، میزان باد لاستیک علاوه بر تآثیر در فرسودگی و ساییدگی لاستیک، در بسیاری از عملکرد‌های خودرو مانند حرکت در مسیر مستقیم، نیروی ترمزی، چسبندگی جاده، عملکرد سیستم تعلیق، مصرف سوخت، شتاب و... تآثیرگذار است.

فشار کم باد لاستیک باعث داغ شدن بیش از حد لاستیک و صدمه داخلی به آن می‌شود. در سرعت بالا این پدیده می‌تواند باعث کنده شدن قسمت‌هایی از آج لاستیک و یا حتی ترکیدن لاستیک شود. برای نمونه کم باد بودن لاستیک به اندازه ۶ psi (حدود ۲۰ درصد فشار استاندارد) سایش لاستیک را نامنظم  کرده و عمر آج را ۲۵ درصد کاهش میدهد مصرف سوخت نیز ۵ درصد افزایش می‌یابد.

همچنین به مقدار قابل توجهی دقت فرمان دهی کم شده و پایداری خودرو در پیچ‌ها کاهش می‌یابد. در صورتی که فشار باد ۶ psi بیشتر از حد استاندارد باشد باز هم موجب سایش نامنظم لاستیک شده و هنگام عبور از دست انداز‌ها ممکن است به لاستیک آسیب وارد شود. علاوه بر آن از آنجا که تنش‌های جاده مستقیماً به سیستم تعلیق منتقل می‌شود، سیستم تعلیق نیز ممکن است آسیب ببیند. البته بالا بودن تا حدی باعث افزایش دقت فرمان دهی و پایداری در پیچ‌ها می‌شود. به همین دلیل در مسابقات اتومبیل رانی لاستیک را بیشتر از حد معمول باد می‌کنند.

تعمیرکاران نیز باید توجه داشته باشند که پیش از تنظیم فرمان، حتما باد لاستیک‌ها را تنظیم کنند. هنگام میزان فرمان چنانچه باد لاستیک‌ها تنظیم نباشد، ممکن است ارتفاع و تراز خودرو تنظیم نبوده و در اندازه‌گیری و تنظیم زوایای چرخ خطا داشته باشیم.

میزان باد لاستیک‌ها هنگام تست ترمز و سیستم تعلیق خودرو در مراکز معاینه فنی نیز مؤثر است. در بسیاری از کشور‌ها دستگاه تنظیم باد به عنوان یکی از تجهیزات معاینه فنی خودرو اجباری است و خودرو‌ها باید پیش از تست بر روی خط معاینه فنی، تنظیم باد شوند.

لاستیک‌هایی که کمتر از حد مجاز باد شده‌اند، در تست ترمز و تست تعلیق کارایی بهتری نشان می‌دهند، چون سطح تماس لاستیک با زمین بیشتر بوده و در نتیجه چسبندگی جاده افزایش می‌یابد بنابراین چنانچه باد لاستیک تنظیم نباشد نمی‌توان به نتیجه تست معاینه فنی مطمئن بود.

منبع: خودروکار

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->